کابل مقاوم در برابر حرارت

کابل مقاوم در برابر حرارت

یکی از کابل های پر طرفدار در بازار لوازم سیم کشی ساختمان کابل مقاوم در برابر حرارت است. در حقیقت کابل مقاوم در برابر حرارت در دما های بالا به صورت نرمال عمل می کند. اما در مواقع آتش سوزی ممکن است به طور طبیعی کار نکند. همچنین این نوع کابل در شرایط آتش سوزی به طور طبیعی به عنوان بازدارنده شعله عمل نمی کند. اما به صورت فعالی از انتشار آتش جلوگیری می کند.

به بیانی دیگر کابل مقاوم در برابر حرارت کمی از بقیه کابل های نسوز تفاوت دارد. سیم یا کابل مقاوم در برابر حرارت یا دمای بالا در صورت قرار گرفتن در معرض شعله های آتش هیچ عملکرد خاصی از خود نشان نمی دهد، اما در برابر دمای بالاتر بدون ذوب شدن مقاومت می کند.

سیم و کابل های معمولی مانند انواع مورد استفاده در سیم کشی خانه، به صورت معمول در دما های 70 درجه سانتی گراد تا 120 درجه سانتی گراد سالم می مانند، بنابراین کابل های با درجه تحمل حرارت بالاتر را از حدود 125 درجه سانتی گراد را می توان کابل های مقاوم در برابر حرارت یا کابل ضد حرارت در نظر گرفت.

یکی از انواع کابل های مقاوم در برابر حرارت کابل جرقه زن است. این کابل ‌ها جریان ‌های لحظه‌ ای را به منبع احتراق هدایت می‌کنند.

قیمت کابل مقاوم در برابر حرارت

قیمت انواع کابل مقاوم در برابر حرارت بسته به نوع و جنس هادی و شیلد آن و نسبت به ضخامت سطح مقطع آن قیمت های متفاوتی دارد. مسلم است که هر چه سطح مقطع کابل بزرگتر باشد و هر چه جنس شیلد آن از نوع مقاوم تر و نسوزتری باشد، قیمت آن کابل بیشتر است.

اغلب شیلد محافظ کابل های ضد حرارت را از جنس سیلیکون می سازند. کابل‌ های مقاوم در برابر حرارت در ماشین‌ ها و اطراف موتور که حرارت آن بالا است، مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار این نوع کابل از هادی مس کلاس ۵ است که انعطاف پذیر نیز می باشد و عایق TI3 و روکش مقاوم در برابر حرارت Tm3 تولید و عرضه می گردد .

کارخانه های تولیدی مختلف از استاندارد های متفاوت ملی یا جهانی برای ساخت کابل های ضد حرارت خود استفاده می کنند. به عنوان مثال کابل های ضد حرارت برند خراسان افشار نژاد مطابق با استاندارد ملی به شماره 1-3569 ساخته می شود. نوع هادی در کابل های ضد حرارت خراسان افشار نژاد مسی است و از کلاس دو انتخاب شده است. جنس عایق آن از مواد سیلیکونی و به ضخامت 0.6 میلی متر بوده و روکش  LSZHدارد.

بازه دمایی قابل تحمل برای این نوع کابل از برند خراسان افشار نژاد در حالت مستقیم از منفی 30 درجه سانتی گراد تا 70 درجه سانتی گراد است و در حالت خمیده از 5- درجه تا 50 درجه سانتی گراد است.

بدیهی است قیمت های انواع سیم و کابل ضد حرارت با نوسان قیمت های جهانی هر روزه مس و آلومینیوم بالا و پایین می رود و جهت استعلام قیمت می توانید از طریق شماره تماس فروشگاه های عرضه کننده اقدام نمایید.

کابل مقاوم در برابر حرارت

کابل مقاوم در برابر حرارت

خرید کابل مقاوم در برابر حرارت

کابل مقاوم در برابر حرارت برای استفاده در هشدار حریق، مدار روشنایی اضطراری و هشدار صوتی استفاده می شود. این مدل از کابل ها طوری طراحی شده اند که برای بازه زمانی مشخصی در هنگام آتش سوزی کار بکنند. کابل مقاوم در برابر حرارت و استاندارد برای کاربری های عمومی مناسب تر شناخته می شوند.

اصولاً برای خرید انواع کابل های مقاوم در برابر حرارت دو دلیل اساسی وجود دارد: یکی آن که کابل برق یا کابل کنترل در محل نصب و بهره برداری با دمای بالا یا حرارت رو به رو باشد. دومین دلیل آن که کابل در زمان اضطراری مانند بروز آتش سوزی سالم مانده و در مدت زمان معینی به کار خود ادامه دهد.

نمونه هایی از این کاربری ها در صنایع مختلف مانند پالایشگاه ها و پتروشیمی ها، صنایع ذوب فلزات، صنایع شیشه سازی،کارگاه و کارخانه های ریخته گری، صنایع لوازم خانگی حرارتی، صنایع دفاعی، سامانه های اعلام و اطفای حریق، صنایع هواپیمایی، واگن سازی و خطوط مترو، نیروگاه ها و کارخانه های تولید سیمان دیده می شود.

فلذا برای سیم کشی و کابل کشی در این نوع کارخانجات بهتر است از کابل های ضد حرارت استفاده شود. برای خرید این نوع کابل می توانید به فروشگاه های معتبر عرضه کننده سیم و کابل های استاندارد داخلی و خارجی مراجعه کنید. مسلم است که قیمت کابل های تولیدی داخلی از قیمت کابل های خارجی کمتر و مناسب تر است. با این وجود کابل های خارجی از استاندارد های بالاتری برخوردار هستند و برخی پروژه های حیاتی و حساس کشور با آن نوع کابل تایید می شوند.

اشتراک گذاری:

درباره تهران صدرا

صنعت کابل ایران، صنعتی است رو به رشد که در این بین صنایع کابل های تخصصی تهران صدرا به عنوان عضو کوچکی از این جامعه بزرگ تولید سیم وکابل های سیلیکونی را در دستور کار خود قرار داده است. این شرکت با بهره بردن از 17 سال تجربه در زمینه تولید سیم وکابل نسوز (سیلیکونی) اقدام به ارائه محصولات خود به صنایع مختلفی نظیر: صنایع ریلی ، نفت و گاز ، فولاد ،ساختمان، صنایع لوازم خانگی نموده است.

اطلاعات تماس

دفتر مرکزی : تهران خیابان مفتح جنوبی ،
تقاطع انقلاب پلاک ۱۷ پاساژ ۲۱ طبقه دوم‌ واحد ۴۵

۰۲۱-۶۶۷۵۰۶۱۲
۰۲۱-۳۳۱۱۹۳۴۴
۰۲۱-۳۳۱۱۹۳۰۸
۰۲۱-۳۳۱۱۹۳۸۰

آدرس کارخانه :کرج ،جاده قدیم کرج -هشتگرد ،
نرسیده به شهرک افشاریه ،روبروی کوی بهروز ،کابل تخصصی تهران صدرا

تلفن کارخانه :۴۴۲۰۱۱۰۷-۰۲۶