سیم و کابل نسوز

سیم های نسوز جزو سیم های مقاوم در مقابل حرارت، گرما و آتش هستند. در حالت معمولی این سیم ها و کابل های نسوز از جنس سیلیکون ساخته می شوند.

معرفی ویژگی های سیم و کابل نسوز

سیم و کابل های نسوز سیلیکونی را می توانید در دمای 200 درجه سانتی گراد برای مدت طولانی و در دمای نزدیک به 250 درجه سانتی گراد می تواند برای زمان کمی استفاده کرد.

این نوع از سیم و کابل ها در دمای بالا مقاومت زیادی را دارند و زمانی که آتش سوزی نیز رخ می دهد کارکرد بسیار زیادی را دارند و در حالت نرمال از میزان انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردار هستند و دارای دوام و مقاومت بالایی نیز هستند.

در مقابل اکثر ماده های شیمیایی، انواع اسیدها، روغن ها، هوا، اشعه فرابنفش و شرایط آب و هوایی بد و گرمای بالا مقاومت بالایی را دارند و سازگاری زیادی را از خود نشان می دهند.

از خصوصیات دیگر سیم و کابل نسوز می توان به مقاومت و پایداری در مقابل حرارت، گرما، آتش و شوک الکتریکی اشاره کرد. این خصوصیات باعث می شود که این محصول تبدیل به بهترین گزینه برای سیم کشی ها در شرایط بد و دمای بالای محیطی شود.

خرید سیم نسوز

سیم نسوز به سیم‌ هایی مقاوم در برابر حرارت و آتش گفته می ‌شود؛ زیرا از جنس سیلیکون بوده و برای مدت ‌زمان طولانی در دماهای بالا مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به بیان ساده ‌تر این محصول در شرایط آتش ‌سوزی عملکرد بسیار مطلوبی از خود نشان می‌ دهد.

همچنین به دلیل برخورداری از انعطاف‌ پذیری بالا، از ماندگاری زیادی بهره ‌مند می ‌باشد. از ویژگی‌ های اصلی این محصول می ‌توان به سازگاری با شرایط نامساعد آب ‌و هوایی، مقاومت در برابر اشعه ماوراءبنفش و تحمل حرارت اشاره کرد. همچنین در برابر شوک الکتریکی مقاومت خود را حفظ می ‌کند.

با توجه به توضیحات ذکر شده می ‌توان نتیجه گرفت این محصول در کوره صنعتی، هیترهای الکتریکی، تجهیزات گرم‌ کننده هوا، دکل ‌های نفتی و صنایع کشتی‌ سازی مورد استفاده قرار می‌ گیرد؛ بنابراین خرید سیم نسوز با کیفیت موضوع بسیار مهمی در نظر گرفته می ‌شود.

در اصل برای خرید سیم نسوز بررسی محیط مورد نظر بسیار با اهمیت می ‌باشد؛ زیرا با مشاهده‌ متراژ و چگونگی شرایط آب‌ و هوایی محیط، بهترین محصول خریداری می ‌شود. لازم به ذکر است میزان ولتاژ کاری سیم باید به‌ دقت ارزیابی شود. همچنین میزان بازه زمانی کارکرد سیم در بلند مدت موضوع بسیار مهمی در نظر گرفته می ‌شود.

زیرا با آگاهی از بازه زمانی کارکرد می توانید مناسب ‌ترین محصول را برای پروژه ساختمانی خود خریداری نمایید. در نظر داشته باشید در برخی از موارد این احتمال وجود دارد سیم و کابل نسوز تولیدی و وارداتی از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد؛ بنابراین به شما توصیه می ‌کنیم برای خرید این محصول حتما به نمایندگی‌ های فروش مجاز مراجعه نمایید.

خرید کابل نسوز

به طور کلی کابل های نسوز نقش بسیار مهم و پر اهمیتی در صنایع مختلف به همراه دارند و در بسیاری از مکان های ساختمانی یا حتی هوافضا و… سعی می ‌کنند که از کابل های نسوز استفاده کنند چرا که مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت و آتش ‌سوزی به همراه دارد.

اما حتماً این نکته را در نظر داشته باشید استفاده از کابل نسوز به این معنا نیست که به هیچ وجه ممکن دچار سوختگی نمی شود بلکه می توانند بسیار دیرتر از آنچه که در فکر دارید مشکلی مانند سوختگی برای آن ها ایجاد شود، اما هنگام خرید باید یکسری نکات نیز در نظر گرفته شود، پس سعی می کنیم آن ها را در ادامه بیان کنیم.

نکات خرید کابل نسوز

توجه داشته باشه که در هنگام خرید حتما مواردی که در ادامه بیان می شود را در اولویت قرار دهید.

مانع شدن از انتشار شعله: چنانچه برای کار خود از کابل های بی کیفیت استفاده نمایید طبیعی است که شعله با سرعت بیشتری انتشار پیدا کند و این مورد بالارفتن خسارت در زمان آتش سوزی را به همراه دارد. کابل نسوز با کیفیت دارای مقاومت بالایی بوده و می تواند از انتشار پیدا کردن آتش جلوگیری کند.

تولید نکردن گاز سمی: همانطور که می دانید یکی از خطرهای جدی که هنگام آتش سوزی با آن مواجه هستیم تولید گازهای سمی است که در نهایت باعث به وجود آمدن احساس خفگی می شود.

برخوردار بودن شیر در کیفیت لازم: معمولاً طراحی کابل های نسوز باید به گونه‌ ای باشد که به هیچ عنوان نویزهای منفی تاثیری روی آن ها نگذارد و به همین دلیل نیز پوشش این کابل ها از فویل بوده که در صورت به وجود آمدن نویزهای احتمالی محیط می تواند آن را حذف کند.

با در نظر گرفتن موارد فوق این امکان برای شما فراهم است تا کابل نسوز با کیفیت بالا خریداری کنید.

قیمت سیم نسوز

به طور کلی سیم و کابل نسوز در برابر حرارت ‌های بالا مقاومت قابل ‌توجهی از خود نشان می ‌دهد. به‌ همین دلیل در محیط ‌هایی که احتمال بروز آتش‌ سوزی وجود دارد تا حد قابل‌ توجهی به‌ کار گرفته می ‌شود؛ به بیان ساده ‌تر می‌ توان گفت این محصول در برابر آتش ‌سوزی ماندگاری مناسبی ارائه می دهد. همچنین به دلیل انعطاف‌ پذیری بالا در پروژه ‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

بنابراین با توجه به توضیحات ذکر شده می‌ توان نتیجه گرفت خرید این محصول برای حفظ ایمنی انتخاب مناسبی می‌ باشد البته توجه فرمایید بررسی قیمت سیم نسوز موضوع بسیار مهمی در نظر گرفته می ‌شود.

به ‌طور کلی در برخی از موارد این احتمال وجود دارد بر اساس علت ‌های مختلفی بین سیم‌ های نسوز تفاوت قیمت وجود داشته باشد. تحت عنوان مثال جنس عایق به ‌کار رفته در محصول، نوع عایق سیلیکونی، نوع نوار به ‌کار رفته و چگونگی شیلد می ‌تواند در قیمت نهایی اثرگذار باشد.

لازم به ذکر است کیفیت و درصد خالص بودن مس به‌ کار رفته در محصول در تعیین قیمت نهایی نقش مؤثری ایفا می ‌کنند. همچنین مقدار ضخیم بودن عایق، پوشش سیم، نوع امکانات به‌ کار رفته در ساخت و برند شرکت سازنده در تعیین قیمت سیم نسوز تاثیرگذار می ‌باشند.

در نظر داشته باشید قیمت سیم و کابل نسوز در طول سال‌ های گذشته بنا بر دلایل مختلفی دچار نوسان شده ‌است. همچنین قیمت کابل‌ های اعلام حریق با سیم‌ های نسوز متفاوت می ‌باشد. توجه فرمایید نوع ساختار هادی به‌ عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت شناخته می‌ شود؛ بنابراین با مراجعه به نمایندگی معتبر از نوع ساختار هادی مطلع شوید.

قیمت کابل نسوز

بیش از هر چیز لازم است برای شما به توضیح این موضوع بپردازیم که کابل نسوز به عنوان یکی از پرکاربردترین نوع سیم و کابل در صنعت در نظر گرفته شده و برای موارد مخصوص به خود مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد.

به طور کلی این نوع کابل های نسوز در دمای بالا بسیار مقاوم بوده و دچار هیچگونه مشکلی از لحاظ عبور جریان در دماهای بالا نخواهند شد. سعی می ‌کنند از این نوع کابل ها در مکان هایی که درجه حرارت بالایی دارند استفاده نمایند، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که قیمت در گرفته شده برای کابل نسوز چقدر است که در ادامه آن را بیان می کنیم.

طبیعی است که کابل نسوز نیز دارای قیمت متفاوتی باشد اما پیش از هر چیزی باید این نکته را بدانید آن دسته از برندها و شرکت هایی که سعی می کنند کابل های نسوز را با پایین ترین قیمت ممکن در اختیار شما قرار دهند دارای ایرادی مانند بی کیفیت بودن کابل می باشند.

البته در اینجا نمی توان قیمت مشخصی را در اختیار شما قرار داد چرا که بازار در هر ثانیه دچار نوسان می شود، اما به طور کلی قیمت کابل نسوز بر اساس مواردی همچون درصد خلوص پوشش سیلیکونی، شیلد دار بودن یا نبودن آن، نوع شیلد مورد استفاده، نوع عایق، برند تولید کننده کابل و چندین عوامل مختلف دیگر می ‌تواند تعیین کننده قیمت نهایی کابل باشند.

در هر شرایطی مراجعه به یک برند شناخته شده باید از اولویت شما برای تهیه کابل نسوز باشد.

معرفی انواع سیم و کابل نسوز

سیم و کابل نسوز انواع مختلفی را دارد که از آن ها می توان به کابل های ابزار دقیق، کابل های کنترلی، کابل های قدرت، کابل های اعلام حریق و آتش سوزی، کابل های فشار قوی، سیم و کابل جرقه زن، سیم نسوز، دو روکش بافت و غیره اشاره کرد. کاربران از این نوع سیم و کابل های نسوز برای سیم کشی های ضروری و مهم در شرایط ضروری استفاده می کنند.

همچنین قابل ذکر است که سیم نسوز سیلیکونی و کابل نسوز سیلیکونی با توجه به خصوصیات گفته شده و مناسب بودن با دماهای متفاوت و دوام و پایداری در برابر شرایط آب و هوایی مختلف در اکثر صنایع مختلف استفاده می شود.

15 کاربرد مختلف سیم و کابل نسوز چیست؟

سیم و کابل نسوز برای صنعت های ذکر شده در پایین می تواند انتخاب عاقلانه و به صرفه ای باشد:

  1. تجهیزات پخت و پز غذا و خشک کردن آن
  2. کوره های صنعتی
  3. ساخت و استفاده در ترانسفورماتورها
  4. تجهیزات گرمایشی مختلف
  5. استفاده در فولاد و نورد گرم
  6. تجهیزات و ابزارآلات آزمایشگاهی
  7. تجهیزات اندازه گیری و کنترل
  8. موتورها و ژنراتورها
  9. تجهیزات مختلف پزشکی
  10. سیم کشی های تجاری و کاری
  11. سیم کشی های عمومی، خانگی و صنعتی
  12. سیم کشی ها در هواپیما ها و صنایع هوا فضا
  13. صنایع کاربردی در حوضه نفت،گاز و پتروشیمی پالایشگاهی
  14. و همچنین مرکزهای حساس مختلف
  15. و موارد مختلف دیگر
سیم و کابل نسوز

سیم و کابل نسوز

 

مهم ترین خصوصیات سیم و کابل نسوز چیست؟

این نوع از سیم و کابل دارای خصوصیاتی مانند وزن کم، امنیت بالا، قابل اطمینان، کاربردی و قابلیت حمل آسان است. همچنین این سیم ها به راحتی در مدارهای الکترونیکی پیاده سازی می شود.

سیم و کابل مقاومت بالایی در مقابل حرارت دارند و برای ساخت سیم در زمینه های مکانیک، برق و محیط زیست مناسب هستند. همچنین در برابر سایندگی، رطوبت، نم، گرد و غبار و خاک نیز مقاومت بالایی را دارند. قابل ذکر است که در بعضی موارد این  سیم و کابل نسوز می تواند حتی تا دمای 250 درجه سانتی گراد نیز می توانند به صورت مشکل و اختلال به کار خود ادامه می دهند.

مزایای سیم و کابل نسوز چیست؟

  • مقاومت در مقابل شدت جریان حاصله از ولتاژ قوی جریان الکتریسیته در دمای بالا در برابر گرما و یا سرما تا درجه منفی 60 درجه سانتی گراد زیر صفر الی 250 درجه سانتی گراد بالای صفر
  • منعطف بودن و شکل پذیری بالا در مقطع های متفاوت با حفظ میزان پایداری جریان الکتریسیته
  • مقاومت در مقابل شرایط آب و هوای مختلف مانند رطوبت زیاد و یا محیط های خشک و گرم، این سیم و کابل ها عایق رطوبت و خشکی هستند.
  • مقاوم در مقابل اشعه های مادون قرمز، فرابنفش، گاما و تاثیر نگرفتن از ازون 2
  • نداشتن گازهای اسیدی
  • ایجاد دود کم یا همان Low Smoke
  • رشد نکردن قارچ و باکتری در ماده های سیلیکونی و بهتر بودن آن برای استفاده در صنعت پزشکی و غذایی
  • مقاومت در مقابل برودت های هوایی
  • مقاومت در مقابل روغن ها با وزن مولکولی زیاد مانند چربی، محلول نمکی و یا ماده های اسید کننده یا اسیدهای رقیق و انواع الکل
  • اشتعال پذیری پایین سیم و کابل نسوز، تست منتشر شدن شعله طبق استاندارد لازم
  • داشتن خاصیت نارسایی الکتریسیته

معایب سیم و کابل نسوز چیست؟

  • بازیافت نشدن سیم و کابل نسوز در طبیعیت و محیط زیست
  • قیمت نسبتا بالای سیم و کابل نسوز سلیکونی به نسبت سیم و کابل های پی وی سی تا حدود 30 الی 40 درصد

معرفی موارد استفاده از سیم و کابل نسوز

از موارد استفاده از سیم و کابل های نسوز و کابل های سیلیکونی می توان به مواردی نظیر کاربرد بالا در سیستم های اعلان حریق و آتش سوزی، ساخت واگن و راه آهن، متروسازی، صنعت پتروشیمی، صنعت پالایشگاهی، صنعت نظامی، صنعت هواپیمایی ، دکل های نفتی، صنعت کشتی سازی، صنعت غذایی، صنعت الکترونیک، صنعت پزشکی، ساختمان های مسکونی و اداری، سنعت ساخت لوازم خانگی مختلف ، کارخانه و تولیدی ها و صنعت هایی که به علت ساخت محصول نهایی در خط تولید از گرمای زیادی برخوردار هستد و مرکزهای آموزشی، دانشگاهی، مدارس، هتل ها و همه جاهیی که از میزان حساسیت بالایی برخوردار هستند.

سیم و کابل نسوز

سیم و کابل نسوز

نکته مهم: همچنین قابل ذکر است که از سیم و کابل های نسوز می توانید در همه صنعت ها و مرکزهای حساس کشور استفاده کنید تا امنیت این مراکز را در برابر خطرات و حوادث مختلفی که به علت شدت جریان بالا ممکن است رخ دهد را بالا برد. چرا که سیم ها و کابل های نسوز به نسبت سیم ها و کابل های پی وی سی در مقابل حرارت و گرمای مستقیم و یا غیر مستقیم یا حرارت و گرمای حاصله از شدت جریان جریان الکتریسیته مقاومت و دوام بسیار بالاتری را دارند.

 

🟥سایر محصولات تهران صدرا : 

کابل نسوز اعلام حریق

سیم و کابل ترموکوپل

سیم دو روکش

کابل هالوژن فری

کابل جرقه زن


در صورت نیاز به مشاوره  و خرید با دفتر تهران صدرا تماس حاصل نمایید .

تلفن های تماس

۰۲۱-۶۶۷۵۰۶۱۲
۰۲۱-۳۳۱۱۹۳۳۴
۰۲۱-۳۳۱۱۹۳۰۸
۰۲۱-۳۳۱۱۹۳۸۰

اشتراک گذاری:

درباره تهران صدرا

صنعت کابل ایران، صنعتی است رو به رشد که در این بین صنایع کابل های تخصصی تهران صدرا به عنوان عضو کوچکی از این جامعه بزرگ تولید سیم وکابل های سیلیکونی را در دستور کار خود قرار داده است. این شرکت با بهره بردن از 17 سال تجربه در زمینه تولید سیم وکابل نسوز (سیلیکونی) اقدام به ارائه محصولات خود به صنایع مختلفی نظیر: صنایع ریلی ، نفت و گاز ، فولاد ،ساختمان، صنایع لوازم خانگی نموده است.

اطلاعات تماس

دفتر مرکزی : تهران خیابان مفتح جنوبی ،
تقاطع انقلاب پلاک ۱۷ پاساژ ۲۱ طبقه دوم‌ واحد ۴۵

۰۲۱-۶۶۷۵۰۶۱۲
۰۲۱-۳۳۱۱۹۳۴۴
۰۲۱-۳۳۱۱۹۳۰۸
۰۲۱-۳۳۱۱۹۳۸۰

آدرس کارخانه :کرج ،جاده قدیم کرج -هشتگرد ،
نرسیده به شهرک افشاریه ،روبروی کوی بهروز ،کابل تخصصی تهران صدرا

تلفن کارخانه :۴۴۲۰۱۱۰۷-۰۲۶